Når du skal sælge din erhvervsejendom

Købsaftale ved selvsalg

Salg af erhvervsejendomme er både kompliceret og omfattende. Det kan på ingen måde sammenlignes med salg af en almindelig bolig eller lignende. Der er en lang række andre forhold at tage stilling og der er rigtig mange ting der skal undersøges inden erhvervsejendommen kan sælges. Som led i vores arbejde undersøger og rådgiver vi bl.a. om

  • eventuel momsreguleringsforpligtigelse
  • beskatning ved salget (i samarbejde med din revisor)
  • lejekontrakter
  • forurening – og miljøforhold
  • planmæssige forhold
  • Disse forhold – og mange flere skal afklares forud for salget. Det gør vi for at sikre, at du har mindst muligt ansvar efter salget.

    Vi har mange års erfaring som erhvervsmæglere. Vi har medvirket i mange handler og udarbejdet mange købsaftaler. Hos os får du en kompetent og uvildig rådgivning til en attraktiv pris – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

    Eksterne udgifter:

      Udover udgiften til os, skal du regne med eksterne udgifter, afhængig af hvilken type ejendom, du skal sælge. Det kan eksempelvis være

    • Udgifter til energimærke
    • Udgifter til en byggeteknisk gennemgang
    • Udgift til ejendomsdatarapport
    • Gebyrer til din bank og kreditforening
    • Gebyr til grundejerforening, ejerforening eller lignende
    • Gebyr til digital indhentning af restgæld og låneoplysninger
    • Når du selv har fundet en køber, er det nu du har brug for hjælp til at sikre dig bedst muligt! Du kan vælge mellem 2 muligheder:

    • 1. Komplet købsaftale – erhvervsejendom
    • 2. Komplet købsaftale – udlejningsejendom
    • Udfyld kontaktformularen herunder og bliv kontaktet af en erhvervsrådgiver

    Jeg er interesseret i

    - Indenfor 3 timer i åbningstiden -

    Vi tilbyder

    • Skødeskrivning
    • Rådgivning erhvervsejendomme
    • Rådgivning boligejendomme
    • Rådgivning blandede ejendomme
    • Selv-salg – alle ejendomme